2007-07-02

Långpromenad

Igår var vi ute på en lång promenad. Vi började med att gå till PSI där M ska jobba. Det tog ungefär 30 minuter. Lagom långt när våra cyklar kommer. Vägen gick över majsfält, genom skog och över floden Aare. Sedan fortsatte vi genom Villigen och förbi Stilli till Brugg. Där åt vi lunch vid ett av stadens hotell och sedan gick vi hem igen längs en vandringsled som började uppe på ett berg och sedan gick ner till Stilli innan vi kom hem via Siggenthal Station. För er som är intresserade finns det en karta att titta på här. Vi gick hemifrån vid halv tolv och var tillbaka vid femsnåret så det blev några kilometer. Tyvärr glömde jag min stegräknare, annars hade det kanske kunnat bli en toppnotering!

Idag har M börjat sitt nya jobb. Det blir spännande att höra hur det har gått när han kommer hem ikväll. Dagens uppdrag för mig är att handla mat och kanske klura ut hur tvättstugan fungerar. Men eftersom det regnar och M har vårt enda paraply väntar jag nog med att gå ut tills efter lunchsiestan (affärerna är stängda mellan 11.30 och 13.30). Jag ska också försöka fixa passfoton, eftersom jag behöver sådana både till uppehållstillståndet och till halvpriskortet.

Om allt går bra kommer flyttfirman med våra saker imorgon. Det ser jag fram emot. Än så länge är ju lägenheten inte så personlig och även om det finns porslin och sånt här, så saknar jag våra egna muggar och skålar när vi äter frukost.

Inga kommentarer: