2007-07-28

Veckan som har gått

Av olika skäl har jag inte bloggat så aktivt de senaste dagarna (och förr eller senare, när vardagen mer och mer blir vanlig vardag, kommer jag kanske inte ha så mycket att skriva om varje dag heller, vi får se).

I onsdags var vädret vacker och efter att ha varit på Coffee Morning på PSI och sedan ätit lunch med M i personalrestauranger bestämde jag mig för att ta en cykeltur. Den här gången bar det av runt ett av bergen som omger Brugg. Först cyklade jag således mot Brugg och väl där tog jag mig upp på berget och efter en mördarbacke kom jag till en trevlig utsiktsplats med stenbänk och stenbord (jag fick lite Sagan om ringen-vibbar). Hur Brugg ser ut därifrån kan ni se ovan. I sluttningen nedanför hörde jag ljudet av koskällor, men jag kunde inte se några djur - det var för brant.

Coffee Morning lärde jag känna A lite grann. Det visade sig att hon bor i samma hus som vi och dessutom är musiker. Sagt och gjort, på torsdagen gick jag över till henne med cello och notställ och så ägnade vi eftermiddagen åt att dricka te och spela tillsammans. A spelar tvärflöjt och vi spelade både igenom en hel drös Mozartduetter och tre stycken sonater för flöjt och bas av Marcello. Dessutom spelade vi En vänlig grönskas rika dräkt och Stenhammars Stjärnöga. Det var verkligen jätteroligt att spela tillsammans med någon annan och vi har redan bokat in ytterligare en speleftermiddag.

Efter ett par timmar med A kände jag att jag behövde röra lite på kroppen. Sagt och gjort, jag cyklade till Villigen och simmade 1500 meter i kvällssolen. Sedan kom jag hem till M som hade gjort i ordning middagen. Trevligt.

Även igår, efter en hemmafruförmiddag med städning, tvätt och handling, var jag i Villigen och badade (dock blev det inte så mycket simmat då). Där träffade jag S och C som jag åt lunch med och till och med pratade tyska med. Jag måste ju öva mig på att prata tyska och även om det är mycket frustrerande att inte kunna säga allt jag vill går det faktiskt ganska bra. På kvällen bakade jag chokladmuffins som jag och M åt samtidigt som vi tittade på Tre kärlekar på teve (på svt.se). Mysigt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad roligt att din granne är musiker och att ni kan spela ihop! Du verkar ha det bra, det är jag glad för. Vi får prata snart. Kram / syrran Karin