2007-07-29

Gräsänka

Sedan igår är M nere vid Alperna med jobbet på konferens (han kommer hem på tisdag). Kvar är jag alldeles ensam...

Nej, så farligt är det inte. :-) Igår roade jag mig med en promenad i skogen längs en motionsslinga med 15 stationer med olika övningar. Således fick både mag- och armmusklerna sig en omgång... Idag var jag i pingstkyrkan igen och blev hembjuden till en liten dam på middag efteråt. Det var trevligt! Nästa söndag tror jag att det är kyrkkaffe så då hoppas jag att jag får tillfälle att prata med några fler efter gudstjänsten (den lilla damen hade lite bråttom hem idag). Här är det nämligen tvärtom mot hur det har varit i Korskyrkan i Uppsala - här är det bara kyrkkaffe första söndagen i månaden (i Korskyrkan var det INTE kyrkkaffe första söndagen i månaden tidigare, men alla andra söndagar. Nu är det dock alltid kyrkkaffe).

Resten av dagen har jag ägnat mig åt att läsa Harry Potter. När jag hade ett kapitel kvar kom S förbi (hennes sambo är ju också på konferens) och fikade lite. Mycket trevligt! Vi är så lika och det är verkligen lätt att umgås och prata med henne. Tänk att det var så lätt att få en vän här! Idag kom vi in på brädspel och det visade sig att både S och C tycker att det är roligt att spela spel som t.ex. Settlers. Inte illa alls. (Nu ska vi bara övertala M att vara med och spela också, men det ska nog gå bra.)

Hur som helst har jag läst ut Harry Potter nu och i slutet av boken så... Nej, jag ska självklart inte förstöra för någon genom att skriva om den här. :-)

Inga kommentarer: