2007-07-24

Kakbak

När vädret inte inbjuder till uteaktiviteter får man stanna inne och vara huslig istället. :-)

Idag har jag således bakat ökensand från Sju sorters kakor och morots- och kokoskakor från Två systrars söta. Hela lägenheten luktar vanilj och smör efter baket så jag är inte så sugen på att smaka på kakorna ännu. Det är lite som när jag hade prao på ett konditori - när man känner den söta och feta lukten hela dagen är man inte så sugen på att äta sötsaker sedan. Att baka är nog egentligen en effektiv bantningskur (i alla fall om man ger bort det man har bakat direkt när det är klart, vilket jag inte gör...).

Jag har också börjat läsa Harry Potter eftersom M ändå inte är hemma och kan läsa den just nu. Spännande spännande.

Sol sol, kom snart igen så att jag kan simma lite. Med lite tur är det badväder imorgon eller i alla fall senast på torsdag.

3 kommentarer:

Thomas & Jenny sa...

Hejsan jag halkade in på din sida när jag googlade efter cyckelkartor i zürich :)

Jag och Thomas min kille har flyttat till Schweiz i sommar efter att han fått jobb här i Zürich/Kloten.

Roligt att se hur andra nyinflyttade har det, själv är jag också lite av en "hemmafru för tillfället eftersom min tyska inte alls är speciellt utveklad så jag ska också börjapå Migro klubschule på måndag fakriskt...

Vart har ni hittat cyckelkartorna föresten??? Måste man köpa dom eller finns dom på nätet..

Ha det bra i regnet hälsningar Jenny

Ulrika sa...

Jenny har redan fått svar på sin egen blogg, men för andra nyfikna kommer den mesta informationen här också:

Cykelkartan köpte jag i en bokhandel i Brugg. Det finns totalt 18 cykelkartor som täcker in större delen av Schweiz (inte alperna, se http://www.swisstravelcenter.ch/kf_velokarten.html). De kostar runt 29 CHF, men det kan det vara värt. På www.veloland.ch finns en del cykelkartor utlagda, men sidan är seg (i alla fall för oss) och det är bättre med en papperskarta när man väl är ute och cyklar... :-)

Thomas & Jenny sa...

Hej Ulrika,
Och tack för tipset, det blir nog till att köpa några kartor skulle jag tro. Har ni vandrat mycket föresten? Har ni några tips på bra ställen?

Hälsningar Jenny