2007-07-31

Kaffe

Idag har jag varit hos E (som jag träffade förra söndagen i kyrkan) på förmiddagskaffe. Det var jättetrevligt och jag gjorde mitt bästa för att göra mig förstådd på tyska. I ett avseende lyckades jag dock inte så bra. Jag dricker ju inte kaffe, men gärna te. Det försökte jag säga till E men det gick inte riktigt fram... Så vips satt jag där med en kopp kaffe framför mig. Jag vet dock att M inte tycker att kaffet här är så mycket att ha (han tycker att det är för svagt och "mesigt") så jag tänkte att jag ju kan pröva att dricka det i alla fall. Och med lite socker och en skvätt mjölk lyckades jag faktiskt få i mig det. Jämfört med kaffe jag har försökt (men inte lyckats) dricka i Sverige var det här nästan lite smaklöst så det var nog därför det gick så bra. :-)

E känner ett par svenskar sedan lång tid tillbaka. Därför är hon bekant med kanelbullar och sådana hade hon bakat eftersom jag skulle komma! Verkligen gulligt. Eftersom vi satt och pratade ganska länge fick jag stanna över lunch också. Mycket trevligt, speciellt nu när M är borta. Det är ju inte så roligt att äta både lunch och middag ensam. Men ikväll kommer han hem och då ska han få kanelbullar!

Inga kommentarer: