2007-07-07

Cykeltur till Brugg

Solen skiner!!!

Det har varit en vacker och lagom varm dag idag. M och jag cyklade till Brugg och kollade in staden en lördag. När vi gick dit i söndags var ju alla affärer stängda och det var lugnt på gatorna, men idag var det lite mer liv. När vi var där i onsdags kväll var det kallt och regnigt och inte så mysigt alls (men det var roligt att träffa M:s arbetskamrat med flickvän) men idag var det verkligen vackert och trevligt.

Vi passade också på att studera kartan över vandringsvägar i omgivningen lite närmare. Igårkväll förirrade vi oss upp på ett av bergen här vid Würenlingen. Trots karta hamnade vi lite fel och kom till sist till en härlig utsiktsplats med ett stup nedanför. Tyvärr lämnade vi kameran hemma igår, annars hade ni fått se bilder på de läskiga orange sniglar som det kryllar av i skogen. Att det finns fästingar här var också något som jag fick bekräftat: en rackare hade krupit upp och satt sig mitt på mitt lår! Usch. Hur som helst ska vi beställa en karta över vandringslederna så att vi kan utforska omgivningarna lite mer sedan.

Väl hemma igen idag lagade M god mat som vi förtärde på vår balkong. Kvällens plan är att titta på
Sagan om ringen och äta fruktsallad. Vad har vi gjort alla andra kvällar kanske någon undrar? Jo, vi har glatt tittat på diverse program som finns utlagda på SVT:s hemsida, t.ex. Sommartorpet, Tre kärlekar och Raskens. Vi älskar svt.se!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hallå, ni ska ju titta på tyskspråkig TV!
(Jodå vi hade också svensk TV i Tyskland :-))

Ulrika sa...

Ja, egentligen borde vi väl det, men det är svårt att hitta bra saker att se på... :-) Frågeprogram funkar ju bra, men dubbade filmer är inte lika kul. :-)Sen är det ju lite mer avslappning att se på svensk TV...

Anonym sa...

Jag skulle bara tala om att jag läst dina anteckningar. Fästingar är äckliga, dom ser fula ut och smittas. Jag skuller vilja smaka på din kaka. Vi var i kyrkan i dag och det var trevligt eftersom Robin var där och vi kunde prata på kyrkkaffet och vad som skiljer friska från psykiskt sjuka åt och dessutom allt annat ... Hon som predikade var säkert bra men jag fattade inte poängen, trots att ja försökte lyssna.

Torsten

Ulrika sa...

Jag måste erkänna att jag inte har varit i någon kyrka idag heller, söndag till trots. Men jag har kollat in en pingstförsamling här i närheten och förr eller senare kommer jag att ta mig dit.

Och Torsten, idag lagade M Ugnsbakat kalkonbröst från kokboken han fick i disputationspresent. Mumsfillibabba!