2007-07-20

Vardag i Würenlingen

Vi börjar så smått komma in i rutinerna här nu. För M gick det förstås snabbt eftersom han började arbeta nästan med en gång, men för mig har det tagit lite längre tid. I och för sig vet jag inte om jag kan säga att jag direkt har kommit in i några rutiner, men jag får i alla fall dagarna att gå! :-)

Igår var vädret ganska vackert. Efter att ha fixat lite här hemma cyklade jag till badet i Villigen. Jag simmade 1500 meter och åt min medhavda matsäck. Då började det regna. Efter en halvtimme eller så under kafeterians parasoll återkom solen och eftermiddagen var jättevacker. När jag satt och väntade ut regnet (det var inte så farligt, det duggade lite bara) kom S till badet. S är flickvän till M:s kollega C och vi träffades för första gånen för drygt två veckor sedan. Det var jättetrevligt att träffa henne igen och vi pratade om ditt och datt hela eftermiddagen. Mycket trevligt! När vi till slut skildes åt fick jag mina första schweiziska kindpussar. Dock träffades vi igen en kort stund senare eftersom M skulle ut och ta en öl med sina arbetskamrater och både S och jag fick följa med.

Idag har det varit en riktig hemmafrudag för mig. Jag har tvättat, städat och handlat. När jag till slut var klar med allting på eftermiddagen cyklade jag till Villigen och simmade 1000 meter. Resten av eftermiddagen tillbringade jag i solen med Isabel Allendes bok Zorro - så föddes legenden. En riktigt bra äventyrsroman. Jag längtar tills hennes nyaste bok, Inés min själs älskade, kommer som pocket (eller som hårt paket på julafton).

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad fint det ser ut på korten! Härligt! (Utom regnet förstås, men det blir ju som en svensk sommar då..)

Hm. En tanke - Om cykling är så stort där nere, då borde ju alla ha värsta vadmusklerna... Är det så? ;0)

Hoppas du trivs bra som hemmafru Ulrika! Finns det några jobb annars tro?

Nu måste jag springa o tömma stomipåsar o kateterpåsar. (Jobbar natt på Ackis) Spännande va.. :0) Men meningsfullt för patienterna i a f.

Kram!

Ulrika sa...

Ja, det finns faktiskt gott om stora vadmuskler här - i alla fall på dem som cyklar mycket! :-)

Bioteknik är ganska stort här så det borde inte vara omöjligt för mig att få jobb, men än så länge har jag "semester" och njuter av att vara ledig. Sedan vill jag ju gärna läsa tyska också. Förr eller senare ska jag dock undersöka arbetsmarknaden lite närmare.