2007-05-31

En dag i Stockholm

Igår var jag och min kompis S i Stockholm. Målet med utflykten var att ta oss till the Cookbook Café för att testa deras lunch. Jag åt kronärtkockshjärtsoppa, saffranhummus och massor av bröd. Gott. Eftersom vi blev mätta testade vi inte några av deras bakverk (men å andra sidan har jag ju gjort en hel del egna försök efter deras recept). Istället tog vi oss vidare till the Muffin Bakery och åt muffins lite senare på eftermiddagen. Däremellan färdades vi med tunnelbana, buss och apostlahästarna fram och tillbaka mellan olika butiker vi ville besöka dagen till ära.

När vi var trötta och belåtna tog vi bussen hem till Uppsala och avslutade dagen med Sushimiddag på Dragons Deli följt av varsin slät kopp te på Storken. När S och jag hade gått åt var sitt håll slank jag in på Terassen där M satt med sin opponent T. Jag tänkte att det var ett bra tillfället att träffa T och så slapp jag ju gå hem ensam eftersom M också skulle dit...

En god och trevlig dag helt enkelt!

2 kommentarer:

Alarix sa...

Vilken genomarbetad, snygg och innehållsrik blogg. Här har man mycket att lära... (räcker med en vecka för mig :)
Hoppas vi kan läsa om vad som händer er i Schweiz så småningom. Men du får skriva sammanfattningar för oss lata... ;)
/Alexander S

Ulrika sa...

Tack!

Jag får väl försöka skriva lite kortare ibland - och sammanfatta då och då... Men jag lovar ingenting!