2007-05-14

Kakmonstret de senaste dagarna...

Ja, nu har jag ätit en hel del kakor och till och med lite godis, men ibland måste man få unna sig lite gott. Jag har också avstått ett par gånger...

De senaste fem dagarna kan sammanfattas så här:
  • Onsdag. Anländer till Falun. Äter en liten köpesdammsugare efter middagen.
  • Torsdag. Bakar hela dagen. Måste smaka på mina alster... Äter ett par kakor och vindruvspaj till efterrätt efter middagen.
  • Fredag. Bakar födelsedagskaka till mamma. Måste smaka på allt jag har bakat igen - vissa saker flera gånger... Biscotti med lavendel och choklad är gott!
  • Lördag. Släktmiddag. Äter en kaka till efterrätt och lite godis på hemvägen (18 mil i bil, enkel väg, kräver sin tribut).
  • Söndag. Ingen kaka till kyrkkaffet. Ingen kaka eller bulle i fikapausen på kördagen. Massor av godis hemma på kvällen.
Ja, vad ska man säga? Jag säger att jag trots allt är nöjd med mig själv! Men nu har jag svårt att bestämma mig för mitt nästa "stoppdatum". Ska jag få äta något gott i helgen eller kanske rent av tidigare (det finns några små hot om speleftermiddag och födelsedagskalas senare i veckan)? Jag tror att jag helt enkelt bestämmer mig för att jag får äta lite godsaker om jag är bortbjuden den här veckan, men inte så länge jag är hemma. Så, då var det bestämt!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag får väl se till att ge dig alibi att äta lite gott. KLart att man ska få njuta!

Ulrika sa...

Hmm, jag "råkade" visst äta "lite" choklad igårkväll... Men idag är det en ny, godisfri dag! :-)

Susanna, det låter trevligt!

Ulrika sa...

Åh vad jag var godissugen igår! Sötsuget är tillbaka och det krävs en järnvilja för att stå emot. Två små bitar Zoo slank ner, men sedan nöjde jag mig med att dricka Brunkullans röda te - det smakar som godis utan att vara det!