2007-05-21

Att öva på att vara hemmafru

Jag önskar att jag var den perfekta hemmafrun, men det är jag verkligen inte. Förra veckans schema blev det nästan ingenting av (men jag lyckades i alla fall skura ugnen skinande ren). Därför har jag lite att ta igen den här veckan. Förra veckan kom jag inte heller iväg på någon veckohandling så vår kosthållning var inte superb och det fick M lida av när han skulle träna igår - han kände sig matt med en gång...

Ny vecka och nya tag! Idag har jag gjort en veckomatsedel med massa mumsig och mer eller mindre enkel mat. Veckans matsedel ser ut så här:
Med andra ord ska här lagas ordentlig middag varje dag och jag ska städa i köket idag, vardagsrummet imorgon och lite på onsdag och så skura igenom badrummet på torsdag. Det är bäst att jag sätter igång nu så att jag hinner bli en lite bättre hemmafru innan vi flyttar till Schweiz. Sedan vet jag ju inte hur länge jag kommer att vara hemmafru i Schweiz - jag kanske hittar och får ett jättebra jobb med en gång, men det är ju alltid bra att vara förberedd ifall att...

4 kommentarer:

miyala sa...

Heja heja heja!!!

Sara Lejon sa...

Om du vill ha lite fler bra GI-recept, så har jag sparat några på min laptop :-) Muffins t.ex.!! Fast å andra sidan är det skönt att vara sådär styggt o-GI också :-P

Anonym sa...

Vad roligt! Det pratade vi om idag =) hittade din blogg o ser fram emot att läsa om dina adventures i Schweiz! Mår du trivas där du är och med allt du gör..även när du städer, diskar och bakar =) ..det är ett jobb i sig själv! Jag o andra sidan hade tänkte leva i lyx medan S jobbar =) Men ja, du har det rätt, mycket roligare att sköta mitt jobb här på ett bra sätt o bli bra på det =) Det ska jag göra.. (samtidigt som jag njuter av min fritid o träffer så många andra hemmafruar/hemmakille som möjligt ;) Kramar från din engelsk kör kompis Lz

Ulrika sa...

Miyala: tack för uppmuntran - det fungerade (i alla fall den veckan...)

Sara: muffins är alltid gott...

Lz: roligt att du hittade hit! Kommer att sakna dig och kören. Men sånt är livet.