2007-05-09

Flygbiljetter hit och dit

Nu är vår resa till Zürich bokad. Vi kommer att åka tidigt tidigt på morgonen fredagen den 29:e juni. Med andra ord ska vi inte gå på bröllopet vi är bjudna på den sista juni... Tråkigt, men ibland får tidsoptimisten inom mig se sig besegrad av den krassa verkligheten. Allt blir så mycket lättare om vi kommer på förmiddagen en vardag än om vi skulle komma på söndagskvällen dagen innan Matts ska börja jobba.

Men redan i augusti (15-22/8) kommer jag att beträda svensk mark igen. Då kommer jag till Uppsala för att gå på ett bröllop. M kommer att stanna i Zürich eftersom han jobbar, men jag ska tillbringa en hel vecka i Sverige. Det blir roligt!

Hur som helst är det skönt att ha ett definitivt datum nu. Det gör det enklare att planera det som ska göras, t.ex. boka flyttbil och fixa med folkbokföringen och allt annat liknande. Nu är det ju faktiskt inte så lång tid kvar innan vi flyttar.

Det rullar på så smått med försäljningen av våra möbler också. Soffan är såld sedan länge och vi har helt plötsligt flera aspiranter på bokhyllan. Nu när jag åker till Falun får vi reda på om mina föräldrar vill "låna" våra sovrumsmöbler och om de vill det är i stort sett allt klart vad gäller våra möbler. Vi passar också på att undan för undan dela ut våra krukväxter till vänner och bekanta, så om det är någon som vill ha lite grönska är det läge att komma och hälsa på nu! :-)

Inga kommentarer: