2007-05-30

Mer kör

Igår var jag på en a capellakonsert med vokalensemblen Uppslaget. Det var roligt att lyssna på en annan kör - med en repertoar som i stort sett var helt ny för mig. Så skimrande var aldrig havet och En vänlig grönskas rika dräkt var de enda sångerna som jag själv har sjungit i körsammanhang tidigare, så det var en rolig och härlig dryg timme med körmusik som jag var med om.

Man borde helt klart gå på fler vårkonserter med olika körer. Jag har någon gång tidigare lyssnat på nationskörfestivalen, men tyvärr missat den för det mesta. Det är lite synd efterom det är roligt att höra på så många olika körer på en gång - och ofta med repertoarer som jag, som "bara" har sjungit i skol-, gospel- och kristna körer, inte har sjungit själv. Här i Uppsala finns det ju en uppsjö av körer att lyssna på året runt och ibland blir det nästan lite övermäktigt bara att välja bland dem alla... :-)

Inga kommentarer: