2007-05-07

Vårsöndag i Uppsala

Vilken härlig vårdag det var i Uppsala igår. Sol och ljumma vindar. Idag är det dock ett helt annat väder, men det är skönt med lite regn ibland.

För att njuta av det vackra vädret igår åt jag glass på stan med en kompis. Günterska har smarrig hemgjord glass och som vanligt smakade den finfint! Observera att glassen åts i bägare så jag åt ingen kaka... (Våfflor kan nog närmast betraktas som kakor och eftersom de tog slut precis innan jag skulle beställa slapp jag till och med göra ett aktivt val.)

Efter glass och middag gick jag och M på bio på Fyrisbiografen. Innan filmen
började hann vi njuta lite av solen och de vackra blommorna runt Erik Gustaf Geijer i universitetsparken. Verkligen skönt!

Filmen vi såg (äntligen!) vad De andras liv och den var fantasktiskt bra och verkligen sevärd. På väg hem efter filmen funderade jag på vilka som är mina
favoritfilmer och konstaterade att den här filmen hamnade på topp tre med en gång. Där finns också Nyckeln till frihet och Efter bröllopet. Jag kan också tillägga att M också tycker att både Efter bröllopet och De andras liv är bra filmer. Självklart får alla dessa filmer mig att gråta en skvätt, men igår var jag i alla fall inte ensam om det - tjejen i paret framför oss torkade också kinderna när filmen var slut... :-)

Inga kommentarer: