2007-06-04

Disputation

I fredags blev M doktor i fysik. Om man ska vara helt korrekt är han inte doktor riktigt ännu, men han har disputerat och klarat allt som behövs för en doktorsexamen så jag tycker att det räknas ändå.

Före disputationen var M spänd och stressad och ville helst inte fastna på bild… När allt var klart var han dock en mycket gladare, trevligare och coolare människa – det känns som om jag har fått tillbaka min man nu. Skönt.

På kvällen var det fest på Västgöta nation. God mat och trevligt bordssällskap. Efter middagen och kaffet var det styrdans – roligt! Jag tror inte att vi har dansat styrdans sedan vi gifte oss och det börjar ju vara ett tag sedan nu. Det var som vanligt, musiken spelade i en takt och M dansade i en annan, men jag börjar lära mig konsten att koppla isär dessa två så då går det ganska bra trots allt.

Summan av kardemumman är i alla fall att en del av vårt liv är slut nu och för oss återstår bara packningen innan vi lämnar Uppsala. Självklart ska vi försöka hinna med våra vänner också innan vi flyttar, men det känns som om vi är på väg på riktigt nu. Lägenheten, telefonen, elen, tidningen och tv-licensen är uppsagda och ingen av oss har ett jobb här längre. Det vi har kvar i Uppsala är vänner och bekanta och jag hoppas att ni alla vill följa oss på vårt fortsatta livsäventyr, både genom den här bloggen och genom brev, telefonsamtal och besök.

Inga kommentarer: