2007-06-07

Barnvakt

Idag har jag varit barnvakt till underbare lille V i Knivsta. Det var en trevlig dag - inte minst eftersom familjen bor nära Särstabadet och det är underbart sommarväder nu. Två dopp blev det för mig, ett när V sov middag och ett när V:s mamma hade kommit hem. På förmiddagen gungade vi, eller rättare sagt V gungade och jag gav honom fart. Han skrattade så att han nästan kiknade...

Imorgon ska jag också vara barnvakt så då blir det nog mera badande för mig. Här i Uppsala är det annars långt mellan badplatserna. Uppsala är helt enkelt inte en sommarstad. Jag hoppas att det inte blir för långt till badplatserna i Schweiz - när solen gassar är det så skönt att kunna svalka sig lite i vatten, helst en sjö eller kanske havet (men havsbad blir det inte i Schweiz i alla fall).

Jag lyckades inte riktigt komma åt hela ryggen med solkräm på egen hand idag (även om jag hade bett V om hjälp tror jag inte att det hade blivit det minsta bättre) så imorgon är det säkrast att jag håller mig lite i skuggan. Annars kan det här bli en smärtsam historia. Det har jag i och för sig stor erfarenhet av. Hur försiktig jag än tänker vara med solen misslyckas jag alltid och bränner mig mer eller mindre. Att jag aldrig lär mig.

1 kommentar:

Anonym sa...

jag blir helt stressad av din nerräkning till flytten...