2007-06-11

Packar för fullt

Idag har jag varit duktig och burit upp kartonger från källarförrådet, packat upp och packat om och packat ner. Redan ett helt berg av kartonger i vardagsrummet - var ska detta sluta? Jag är i alla fall glad att M och jag gick igenom det mesta i källaren förra sommaren så att det inte är så mycket att ta hand om nu.

En rolig sak med att packa är att man är så illa tvungen att gå igenom sitt liv. Idag har jag med tårfyllda ögon läst kärleksfulla gratulationshälsningar till min examen och vårt bröllop från min älskade familj. Jag har bläddrat igenom (och slängt en del) anteckningar från några civilingenjörskurser, Bibelinstitutet och Tyska A. Jag har sorterat körnoter och bläddrat bland pianonoter. Jag har kollat i fotoalbum från min gymnasietid med bilder på goda vänner, familj och släkt. Tänk så mycket livet innehåller.

Annars är det ganska tråkigt att packa. Roligare saker kan man ha för sig. Jag hoppas att vi får ner allt vi vill ha med oss till Schweiz i max 15 kartonger så att flyttfirman får med allt och att vi lyckas packa smart så att M:s familj i Oskarshamn får plats med allt som inte ska med. Som sagt, redan ett kartongberg i vardagsrummet...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tänk vad roligt det kommer att bli att packa upp på nya stället! och vad fint cellon kommer att sjunga genom alla rummen!

torsten

Ulrika sa...

Vilket påminner mig om att jag verkligen måste ringa till SAS nu och höra hur jag bäst får med mig cellon ner...

Ja, det blir roligt att komma fram. Både M och jag har ju konstaterat att det inte är så roligt att vara i vår lägenhet här längre, när hälften av våra tillhörigheter är nerpackade och våra möbler försvinner en efter en... Vi ser båda två fram emot att åka nu och börja på nästa etapp i livet.