2007-06-20

Sömnlös

Klockan är halv fem på morgonen och jag kan inte sova. Jag skyller på teet jag drack igårkväll på vårat flyttfika, men alla funderingar omkring flytten hjälper till också... Jag skulle verkligen behöva sova ordentligt eftersom vi har två intensiva dagar med flytt av möbler och kartonger framför oss, men det är inte mycket att göra år det hela.

Igår hade vi alltså flyttfika här. Rabarberpaj, choklad- och lavendelbiscotti och chocolate chip cookies stod på menyn. Gott gottigott gott. Många av våra Uppsalavänner dök upp och gjorde fynd i vår "fyndhörna" av saker och ting som vi inte kan ha kvar. Vi har fortfarande mycket som ska lämnas in till återvinning, men det är roligare att ge bort sakerna till vänner än att bara lämna bort dem, så det kändes bra igår.

Nu är det inte många dagar kvar i Uppsala för oss. Vi kommer att åka på en liten road tour de närmsta dagarna och det i kombination med flyttstressen gör att det inte blir mycket bloggat här just nu. Förhoppningsvis får vi tillgång till internet ganska snabbt i Schweiz så att jag kan börja blogga om vårt liv där så småningom.

1 kommentar:

Anonym sa...

Otroligt att det bara är 9 dagar kvar nu. Hoppas att de sista dagarna innan flytten blir trevliga och inte alltför stressiga. Jag ser fram emot fortsättningen på bloggandet!