2007-06-09

Bränd

Jag erkänner, jag brände mig faktiskt ganska mycket i förrgår. Hela dagen igår gick jag således med t-shirt på och höll mig i skuggan så gott det gick. Framåt eftermiddagen blev det dock ett dopp, men eftersom vattnet var så varmt svalkade det inte brännan så mycket som jag hade hoppats...

Idag håller jag mig inomhus i skuggan än så länge. Kanske vågar jag mig ut i solen lite senare, när solen inte är lika stark. I och för sig har jag genomfört värsta akrobatiken idag för att komma åt varenda fläck på ryggen med solkräm, men det är nog bäst att vara försiktig ändå. Jag kan inte sova gott på rygg just nu om man säger så...

Jag var en sväng på apoteket i dag och köpte solkräm på sprejflaska. Med den kanske jag kan pricka hela ryggen utan att vrida armarna ur led. Ska premiärpröva den imorgon (men fortsätta hålla åtminstone ryggen i skugga). Dessutom har jag investerat i en "stråhatt" (i papp!!!) för att rädda hårbotten. Urtjusig!

Det är synd och skam att inte vara ute när det är så härligt sommarväder, men det är priset jag får betala för min dumhet. Som en vän jag mötte på stan sa: det här kanske är sommarens varmaste dagar! Ja, vem vet, det kanske inte blir bättre än så här. Eftersom vi snart flyttar till Schweiz oroar jag mig inte så mycket för det svenska sommarvädret själv, men jag unnar ju alla svenskar vackert semesterväder. Jag gillar reklamen från apoteket om att lägga upp sin personliga solstrategi, den där när man omväxlande får se soltörstande svenskar som tar tillvara på alla solstrålar och omväxlande får se hur folk på soligare breddgrader undviker solen till varje pris...

1 kommentar:

Ulrika sa...

Jag flagar och ryggen kliar otroligt mycket. Hmm, som man bäddar får man ligga...