2007-06-10

Soffan

Idag ska soffan bort. En av våra käraste möbler är såld sedan länge och ikväll kommer den nya ägaren och hämtar den. Det känns lite tungt att det här är sista timmarna som jag kan sitta i den... M satt i den för sista gången förra helgen eftersom han har varit i Paris sedan dess och inte kommer hem förrän imorgon.

En bra sak med att bli av med soffan är att vi får någonstans att ställa flyttkartongerna nu. Det innebär förhoppningsvis att packandet blir lättare. Att vädret dessutom ska bli lite molnigare (kanske till och med regn) nästa vecka borde ge de perfekta förutsättningarna för att packa så att det mesta är klart i slutet av veckan.

Men än så länge skiner solen och så snart jag har lyckats plocka isär soffan ska jag ge mig ut i halvskuggan och ta det lite lugnt ett tag. Kanske orkar jag packa ner teservisen sedan...

Inga kommentarer: