2007-09-04

16 dagar i Sverige

Sedan i fredags är jag åter på schweizisk mark. Mina dagar i Sverige var en blandning av glädje och sorg, fest och vardag, tårar och skratt. Allt kan jag inte skriva om här, men jag ska ge er en sammanfattning i alla fall.

  • Antal möhippor: 1
  • Antal biofilmer: 3 (Se upp för dårarna, Ciao Bella och Underbar och älskad av alla)
  • Antal Baristafrukostar: 1
  • Antal bröllop: 1
  • Antal gudstjänster i Korskyrkan: 2
  • Antal shoppingrundor: många
  • Antal luncher på stan: nästan varje dag med olika vänner
  • Antal middagar hos vänner: flera stycken. Stort tack till T&I, M&Å, A&T och så klart S där jag också åt frukost, drack kvällste och och sov när jag var i Uppsala.
  • Antal simturer i Centralbadets bassäng: 1
  • Antal promenader från Gottsunda in till centrum: 2
  • Antal räkkryssningar till Skokloster: 1
  • Antal sjukhusbesök: massor...
Jag har också, tack vare omständigheterna, träffat hela min familj och även ett par fastrar, varit i Falun några dagar samt pratat massor i mobiltelefon...

Här kommer det lite bilder:

I Uppsala spelas det bandy mitt i sommaren... Eventuellt har det ett samband med att Sirius hade ett jubileum av något slag.

Från en av balkongerna på UAS har man en fin utsikt över Sten Sturemonumentet.

I stadsparken i Uppsala finns det en vacker fontän. Till skillnad mot fontänerna i Schweiz bör man inte dricka vattnet i de svenska fontänerna.

Ett tidningsbud har förlorat en av sina tidningsbuntar. Istället får änderna vid Islandsfallet i Fyrisån något att tugga på.


Räkkryssning med massor av god mat...

... på båten Kung Carl Gustaf.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det var väldigt roligt att ha dig på besök, även om omständigheterna kunde varit bättre.
Var "Underbar och älskad av alla" sevärd? I tisdags såg jag "Ett öga rött". En riktigt bra film!

Ulrika sa...

"Underbar och älskad av alla" var lite smårolig och rätt okej, men långt ifrån den bästa filmen jag har sett. I och för sig var jag inte heller "på topp" när jag såg den (otroligt trött och inte gladast i Sverige) så mitt omdöme är kanske inte det bästa.

Jag skulle nog trots allt säga att det är en film som man lika gärna kan hyra när den kommer på DVD - inte en film man behöver se på bio med andra ord. :-)