2007-09-22

Musik

Igår var jag på mitt andra orkesterrep och då fick jag också egna noter på det vi spelar:
  • Sonata i D-dur för trumpet och stråkar av Telemann
  • The Virtous Wife av Henry Purcell
  • Jauchzet Gott in allen Landen av Bach
  • Preis det Tonkunst för sopran eller tenor och stråkorkester av Händel
Nu kan jag öva så att jag kan hänga med lite bättre nästa vecka...

Idag har jag köpt mig en "stämapparat" så att jag kan stämma min cello ordentligt hemma och dessutom göra intoneringsövningar när lusten faller på. Dessutom har jag beställt en celloplanka så att min cello inte ska rutscha iväg när jag sitter och spelar. (En celloplanka är något som man sätter fast i ett eller två stolsben och sedan placerar stackeln på. Stackeln är pinnen som cellon står på.)

Nu ska vi cykla in till Brugg och bli bjudna på middag.

Inga kommentarer: