2007-09-17

Sol och bad

Igår badade jag i en sjö, Hallwilersee, här i Schweiz för första gången! Tyvärr var M tvungen att jobba så han kunde inte följa med. Solen sken och vattnet var varmt. På kvällen pratade jag med min vän I i Uppsala. Där ösregnade det och var runt sju plusgrader...


Förra veckan innehöll förstås mer än det jag har bloggat om. Bl.a. började jag spela i en kammarorkester i fredags kväll. Det var roligt och lite svårt... Förhoppningsvis inte för svårt, men det tror jag inte. Bara jag får noterna så att jag kan öva lite så löser det sig nog.

Jag bakade också bullar för första gången på evigheter (och till M:s stora lycka). Tidigare när jag har bakat kakor och liknande har de blivit lite annorlunda än de blir i Sverige. Kanske beror det på mjölet? Hur som helst blev bullarna jättegoda så det var inget problem med ingredienserna den här gången i alla fall.

Till sist kan jag ju nämna att både M och jag är inne i en liten svacka just nu. Vi har kommit över "Schweiz är fantastiskt"-stadiet och har lite hemlängtan. Men det går nog över så småningom. :-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det var skönt att se att du har börjat njuta av dagen igen efter alla problem med din pappa. Det låter underbart att bada så här års. Men det bästa är att du börjat spela i orkester. Jag kollade på kommande konsert det ser trevligt ut. Vi har just spelat Mozart pianokonsert no 20 med en 14 gammal pianist som är Sveriges just nu största piano talang. Nu övar jag på Mozarts flöjt konsert no 3. det märks att Mozart spelade viola för vi har mycket att göra. jag pratade med Anna Z i söndags om att vi måste börja spela igen trots att du inte är här. Vi ska göra ett upprop nästa söndag och inbjuda stråkar och flöjter.

Torsten

Ulrika sa...

Ja, det var verkligen skönt att kunna bada i september utan att frysa!

Hoppas att det visar sig att kyrkan är full av stråkar och träblås på söndag. Lycka till!

Tyvärr är det lite sämre med pappa igen. Han har fått en infektion och mår inte alls bra. Innan han blev dålig hade han börjat med rehabiliteringen och gjort många framsteg, så fortsätt att be för honom.