2007-09-07

Facebook - to join or not to join?

Hela tiden finns det saker att ta ställning till. Det kan vara lätta eller svåra saker, viktiga eller oviktiga, roliga eller tråkiga. Än en gång har jag fått en inbjudan till att registrera mig på Facebook.

När jag var i Sverige lyckades jag läsa inte mindre än två olika reportage i lika många olika dagstidningar om Facebook. Under tiden som jag var i Uppsala registrerade sig min vän S, som jag bodde hos, på Facebook. Jag har själv fått flera inbjudningar från olika vänner, men än så länge har jag inte "gjort slag i saken".

Varför inte? Ja, för mig är frågan snarare varför! Varför ska jag lägga en massa tid på ännu ett forum när jag istället kan använda den tiden till att faktiskt kontakta de vänner jag har med mejl eller ännu hellre riktiga brev? Jag har registrerat mig på liknande sidor ett par gånger tidigare, och det slutar ändå alltid med att det inte blir så mycket av det hela. Men Facebook är kanske annorlunda? Ja, i och för sig är det "större" än svenska forum som Hemstad och StayFriends (Hemstad verkar inte ens finnas kvar), men i slutändan är det väl ändå samma skrot och korn alltihopa?

Min kompis S läser inte Harry Potterböckerna för att inte följa strömmen.
Jag registrerar mig inte på Facebook av samma anledning.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag förstår dig. Men förr eller senare kommer jag att läsa Harry Potter och ... :-)