2007-08-25

Upp och ner

Ibland blir saker och ting inte riktigt som man har tänkt sig. Som min vecka i Sverige - nu har jag redan varit här i nästan 1½ vecka och blir kvar nästan en vecka till. Man kan inte alltid planera allting helt enkelt.

Jag har mycket att berätta, men just nu orkar jag helt enkelt inte. Vi får se hur saker och ting utvecklar sig, men förr eller senare blir det lite mer aktivitet här igen.

Hur som helst börjar jag längta hem till Schweiz nu och det blir skönt att komma hem till M nästa fredag.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Nej suck, livet går visst inte att helt planera. Förstår att du längtar till Matts, ni har varit ifrån varandra länge nu. Det var fint och skönt att se dig i Uppsala och jag är så glad att du har varit i Sverige denna tid! Vilken fin bild på dig förresten, den i Waldshut. Puss min kära syster / Karin

Anonym sa...

Hej Ulrika! Det där med att livet inte går att planera alla ggr känner jag igen. Eller, som jag tänker mig det: jag kan ha föreställningar om hur det kommer att bli, men ofta nog blir det inte riktigt så som jag trodde och hade gjort mig en bild av. Det är väl på gott och ont. På något sätt ska väl Gud ändå ha det i sin hand, men det är inte alltid jag ser hur eller att. Men men... Ja, jag är alltså i Örebro nu och försöker begripa mig på min nya tillvaro med skola (omställning att plugga) och boende (rum i korridor med msk med andra synsätt på livet... hm), staden (är nog minst svårigheter att ställa om där, med bytet av stad) som känns okej... Visst var det du som påstod att stadskärnan i Örebro är större än i Uppsala? Jag har för mig det. Jag ville bara säga att jag håller med om det. Det är mer koncentrerat i U-a. (och inte lika mysiga miljöer, tycker jag så här långt när jag jämför...) Kul att du har en blogg så man kan följa med lite i vad som händer dig/er. Önskar dig/er allt gott!!! Iréne Rudolfsson

Anonym sa...

Ändå sjunger fåglarna. Hur kan dom?
Men det är väl för att trösta ...

Torsten