2007-08-06

100-inläggsjubileum!

Om blogger räknar rätt är det här mitt etthundrade inlägg. Hipp hipp hurra!

Det är ett par dagar sedan jag skrev sist. Det beror inte på att jag inte har haft någonting att skriva om utan på att jag inte har haft tid eftersom vi har haft en ganska intensiv helg! :-)

Lördag: Cykeltur till Tyskland.
Vid elvasnåret cyklade jag, M och M:s vän A norrut. Den här gången visste vi ju att det inte är så långt till Döttingen så vi siktade in oss på en betydligt längre cykeltur. Först upp till Rhen som vi sedan följde österut tills vi kom till Bad Zurzach. Där tog vi en liten vätskepaus och en titt in i S:t Verenas kyrka samt ett besök i en fabriksförsäljningsbutik med underkläder o dyl (där jag hittade en bikini för ca 30kr) innan vi fortsatte. Vi korsade Rhen och var så i Tyskland! Därifrån följde vi floden västerut förbi Waldshut och så korsade vi den igen vid en by som heter Leibstadt där vi också åt middag. Mätta och belåtna cyklade vi åter österut längs Rhen tills vi kom till Aare som vi sedan följde söderut på den västra sidan
tills vi var framme vid PSI. Och då var vi nästan hemma igen, åtta timmar efter att vi startade.

Tyskland sett från Schweiz

Vätskepaus i Zurzach

S:t Verenas kyrka

Den inte alltför vackra gränsen vid Leibstadt (vid Zurzach cyklade vi över gränsen över en vacker bro med flaggor och en staty, men jag tog tyvärr ingen kort där).

Söndag: Kyrka, bad och middagsgäster
För tredje gången besökte jag Pingstkyrkan i Brugg och den här gången var det kyrkkaffe. Mycket trevligt eftersom jag fick tillfälle att prata med lite fler människor än tidigare. Efter kyrkkaffet cyklade jag till badet i Villigen där M mötte mig. Efter ett tag kom S och C också dit och när vi hade badat klart cyklade vi hem till oss och åt middag. Eldig baconpaj med sallad och blåbärs- och hallonsmulpaj till efterrätt. Gott. Kvällen avslutades med en omgång Carcassonne (jag kom sist...) och sedan var helgen slut för den här gången.

Idag: Hemmafrudag
Disk (ett helt berg), veckohandling, bad och sol i Villigen (superfint väder, men nu ska det bli sämre igen) och middag på balkongen. En vanlig dag i mitt hemmafruliv med andra ord!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vill också till Tyskland! Men härifrån föredrar jag andra transportmedel än cykel, även om det är lite närmare än vanligt nu när jag är i Skåne.

Låter som om ni har ett trivsamt liv därnere. Kul att följa det genom bloggen!

Alarix sa...

Hej
Vad trevligt med cykeltur! Glöm inte att pumpa max psi enligt däcket och smörja kedjan ;)

Gillar bilder då man kan titta på dem och läsa biltexterna... hihi
Vad vackert det är.

Såg en kommentar om korta inlägg - gillar det. Hälsa M
/A

Ulrika sa...

Vi köpte faktiskt en ny cykelpump dagen innan cykelturen, men tyvärr utan tryckmätare. Kanske kan du komma hit och hälsa på och serva min cykel samtidigt???

Jag jobbar på att skriva korta inlägg ... :-)