2007-08-12

På begäran

Sammanfattning för lata
  • Vi trivs mycket bra här i Schweiz, men i veckan drabbades jag av lite hemlängtan.
  • Vi trivs mycket bra i Würenlingen och vi kan bo kvar här hela tiden om vi vill. Dock är det lite svårt att ta sig härifrån och tillbaka på kvällar och söndagar så vi vill gärna hitta en lägenhet i Brugg. Därifrån kan vi lättare ta oss runt i Schweiz och vara allmänt sociala.
  • Jag tillbringar mitt hemmafruliv med hemmafrusysslor, socialt liv med andra hemmafruar, egna utflykter och besök vid poolen i Villigen.
  • M tillbringar dagarna på PSI där han hittills trivs bra.
  • Vi umgås ibland med M:s arbestkamrat och dennes mycket trevliga flickvän och har träffat M:s vän A ett par gånger.
  • I Schweiz är maken kung och hemmafrun inte kapabel att ordna "viktiga" saker. :-)
  • Här i Schweiz finns det inte sirap. Det och mycket annat ska jag köpa i Sverige nästa vecka!
  • Valloxen är en mycket trevlig badsjö i Knivsta. Här finns det en livsfarlig och kall flod att bada i så vi håller oss till poolen... :-)
  • Jag har massor av myggbett, M har noll myggbett.

Inga kommentarer: