2007-08-14

Premiär för schweizisk matlagning!

Imorgon lämnar jag kindpussarnas land för en vecka hemma i Norden. Det ska bli skönt, men samtidigt känns det lite märkligt - det är ju här vi bor nu! Jag börjar vänja mig vid kindpussandet (vänster, höger, vänster) och det är inte så farligt faktiskt. Eftersom det tog lång tid för mig att vänja mig vid att krama mina vänner (jag är nog inte så "fysisk" av mig) trodde jag att det skulle vara svårt med kindpussarna också, men det har gått bra.

Hur som helst har jag premiärlagat schweizisk mat idag ur en kokbok som vi fick av S och C när de var hos oss förra helgen. Som ni kan se verkar det som att Urner Älplermagronen gick hem hos M...

Urner Älplermagronen är en slags makaronipudding med makaroner, potatis, vitlök, ost och grädde. Till det serverar man stekt lök, men jag la på eget bevåg också till några skivor stekt bacon och en sallad.

Inga kommentarer: