2008-11-03

Lugn måndag

Efter en intensiv vecka men mycket inplanerat ligger en betydligt lugnare vecka framför mig nu. I helgen har vi visserligen våra konserter, men förutom det är det ganska lugnt. Det kan behövas - det var länge sedan jag var så trött som jag har varit de senaste dagarna!

Temperaturen har gått upp igen här nu och snön som kom förra veckan är borta. Idag tittar solen fram mellan molnen och höstfärgerna har åter fått ta huvudrollen efter att det vita täcket försvann. Snön som kom förra veckan var blöt och tung och eftersom träden inte har hunnit fälla alla löv ännu var det många grenar och till och med träd som inte klarade av tyngden av all snö utan helt enkelt gick av. Natten när det snöade sov M oroligt och hörde till och med då hur det brakade i skogen när träd föll!!! Men nu är snön som sagt var borta och det är normalt höstväder igen.

Det var varit en trevlig helg trots det fullspäckade programmet. I lördags hade vi övningsdag med orkestern. Nu börjar det äntligen låta riktigt bra! :-) Efter nästan fem timmars spelande var dock mina fingertoppar så ömma att det gjorde ont i dem när jag tvättade händerna! På kvällen hade vi middagsgäster, C&C. Mycket trevligt! Vi åt lammkotletter och saffransmos och till efterrätt hade C bakat en Chocolate Riple Mousse Cake som var mycket god och otroligt mäktig.

Igår var jag på gudstjänst och sedan tog M och jag en skön promenad i det härliga vädret innan vi spenderade resten av kvällen med att titta på Höök, Livet i Fagerviken, Training Day och Desperate Housewives...

Inga kommentarer: