2008-11-14

Snabb vecka

Tänk att det redan är fredag! Den här veckan har verkligen gått snabbt...

I tisdags gick jag en sväng på marknaden i Brugg. Motsvarigheten till marknadsgodis är här något som heter Magenbrot. Det är små mjuka mörkbruna kakor som smakar lite åt pepparkakshållet och i det hela stora inte är så goda. :-) Det finns också ofta anisbröd (lite halvsega kakor med spröd "glasyr") och är man hungrig kan man alltid hitta belgiska våfflor (mums!), raclette (skeptisk) eller kanske till och med indisk eller kinesisk mat i något av matstånden. Jag nöjde mig med att köpa lite lösgodis som är ganska svårt att hitta här, men på marknaden hade de plockgodis... Schweiz är lite upp och ner jämfört med Sverige ibland.

Vår date i tisdagskväll blev framflyttad till ikväll eftersom vi fick ett tråkigt besked i tisdags. M:s morfar gick bort och självklart ville vi inte gå ut och äta middag och gå på bio när vi hade fått veta det. Istället blev det en lugn hemmakväll med tända ljus och tankar på livet och döden.

I onsdags var det coffee morning och innan dess gick jag ut på en promenad. Sedan blev det dock inte så mycket gjort här, men det var skönt med en lugn eftermiddag. På kvällen hade jag tyskalektion som vanligt.

Igår började jag dagen med en promenad (jag ska försöka göra det till en god vana och den här veckan har jag ju lyckats ganska bra) och sedan cyklade jag till A för att umgås med henne och hjälpa henne med barnen. Det blev en heldag med dem och det var som vanligt mycket trevligt. Igårkväll var jag en sväng i kyrkan på bön- och lovsångssamling (stället för hemgrupp).

Och nu är det redan fredag. Jag har avklarat veckans fjärde långpromenad (i tisdags blev det ju en kortare variant in till marknaden) och har gjort lite mag- och ryggövningar. Två av tre tomatplantor har nu hamnat i komposten, men igår hittade jag en tomat som var relativt stor och höll på att mogna så den sista plantan, där det fortfarande finns några små tomater trots att bladen är vissna, får stå kvar ett tag till. En av plantorna har till och med blommat lite igen och alla tre har skjutit nya skott. Det verkar vara lika svårt för dem som för mig att förstå att det är november nu!

Resten av dagen ska jag ta det ganska lugnt och småpyssla lite här hemma. Och ikväll ska vi alltså på date: middag och bio. Det ser vi båda fram emot...

Inga kommentarer: