2008-11-09

Konserthelg

Jag drömmer om musiken vi spelar på konserterna... Det har varit fullt upp med genrep och konsert de senaste dagarna och i eftermiddag har vi vår andra och sista konsert. Sedan kanske livet återgår lite mer till det normala.

Lite kort om de senaste dagarna: I fredags fyllde mannen år. Dock kunde vi inte fira så mycket eftersom han jobbade som vanligt på dagen och jag hade genrep hela kvällen... En morotstårta hade jag i alla fall bakat som han kunde ta med sig till jobbet och det som blev över kalasade vi på när jag kom hem från orkesterrepet.

Eftermiddagen spenderade jag med A och hennes barn. Det visade sig att hon också fyllde år och jag var en av hennes födelsedagspresenter från hennes man. Hon önskade sig nämligen någon som kunde hjälpa henne med barnen på eftermiddagen. :-) Apropå att A också fyllde år och visade det sig att jag totalt känner fem personer som fyller år den sjunde november. Det verkar vara ett populärt födelsedagsdatum!

Igår passade M och jag på att göra en minivandring (bilder kommer) innan det var dags för mig att åka till Aarau för den första konserten. Konserten gick ganska bra, men jag hoppas att det går ännu bättre idag för då kommer en massa personer som jag känner för att lyssna...

Inga kommentarer: