2008-11-11

Vandring och konsert

Konserten i söndags gick mycket bra och det var riktigt roligt att spela. Inte minst eftersom inte mindre än nio personer som jag känner var där och lyssnade! :-) Trots allt är det skönt att det är över och att jag nu kommer att ha fredagkvällarna lediga fram till någon gång i januari. Så roligt är det inte att missa fredagsmyset och komma hem sent till en trött man...



I lördags var vi som skrivet ute och vandrade. Vi gick från Baden till Dielsdorf, en vandring som tar ca 3½ timme. Tyvärr gick vi lite fel i början och hamnade först bakom berget istället för uppe på bergskammen som vi hade planerat. Kanske får vi göra om en bit av vandringen "rätt" en annan gång. Det är ju i alla fall inte långt att åka...

Till att börja med var det dimmigt, men efter ett tag kom vi upp över dimman och resten av dagen fick vi vandra i solsken. Mycket vackert. Från Baden fick vi gå uppför en trappa upp på en klippa, sedan gick vi genom en skog, efter ett tag kom vi upp på bergskammen och sedan gick vi ner mot byn Regensberg. Sista biten gick vi förbi vinodlingar och fruktträdgårdar innan vi kom till Dielsdorf. Det var en omväxlande och mycket trevlig vandring. Fler bilder från vandringen hittar du om du klickar här.

Igår var jag ute på promenad här i Brugg. Vädret var fantastiskt, runt tio grader varmt, solsken och så klart en massa vackra löv, både på träden och på marken. Hösten är verkligen min favoritårstid!

Idag är det marknad i Brugg så jag planerar att gå in till stan en sväng efter lunch. Och ikväll har jag en date med mannen - bio och restaurangbesök. Det blir trevligt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

I Dielsdorf har jag bott, det är en mysig liten by. Brukar titta in här emellanåt.
Hälsningar Anna-Lena

Anonym sa...

Vad kul, jag hade gärna varit och lyssnat jag med! Skulle vara fint att se dig spela igen. Puss / Karin