2008-11-05

Rüeblimärt

För ett år sedan var jag i Aarau på Rüeblimärt. Så även i år! Den här gången tog jag tåget dit tillsammans med F och vi flanerade (=trängdes) bland marknadsstånden, åt god korv och friterad "äppelpaj". Mycket trevligt. Precis som förra året bjöds det på både det ena och andra med anknytning till morötter. Mannen på bilden till höger sålde t.ex. handkräm gjord på morötter och i grönsaksstånden kunde man köpa morötter i alla möjliga färger. På marknaden fanns det också ost med rivna morötter i samt så klart morotstårta att köpa.


Väl hemma har jag mest tagit det lugnt, men jag ska strax ta mig ut på en promenad. Först vill jag bara visa vad jag ser när jag tittar ut på balkongen. Betong är ju inte så roligt, men med lite pumpor, blommor och till och med en kvast (!) och en glimt av skog i höstskrud samt lite sol genom dimman gör att det faktiskt ser ganska mysigt ut, eller vad tycker ni.

Eftersom det är onsdag har jag surfat runt lite på andra bloggar och sett på bilder som andra har lagt upp. Tänk så många vackra bilder folk tar! Men jag kan inte låta bli att tycka att det är lite fusk med allt fotoshopande... Visst, röda ögon och sneda bilder samt lite exponeringsgrejer är väl helt okej att fixa, men en del bilder ser ju helt onaturliga ut i slutändan. Kanske är jag bara lite avundsjuk för att jag inte vet hur man gör själv. :-) Mina bilder är i alla fall aldrig mer trixade med än vad vår kamera tillåter när vi tar bilderna och eftersom jag inte är något proffs nöjer jag mig med det.

Inga kommentarer: