2008-11-06

Väl investerade pengar

För ca en månad sedan anlände vår beställda Skypetelefon. Sedan dess behöver vi inte sparka igång datorn för att kunna ta emot samtal och ringa till andra. Perfekt! Den fungerar i princip som en vanlig telefon och man kan till och med koppla in den till det fasta nätet om man har ett abonnemang. Förutom att ringa och ta emot "vanliga" samtal kan vi också ringa upp inloggade vänner direkt via Skype. Tyvärr betyder det ju inte att fler plötsligt ringer till oss, eller tvärt om för den delen, men nu är det i alla fall enklare för oss att svara. Tidigare var vi ju tvungna att fippla med datorn och headsetet innan vi kunde svara. Nu räcker det med en knapptryckning!

Det här med Skypetelefonen har förändrat min dagsstruktur lite. Istället för att slå på datorn, kolla mejl och kanske blogga så fort jag har vaknat får det vänta tills jag har klarat av dagens uppgifter. Det betyder att mina dagar ofta (men inte alltid...) blir lite effektivare. Idag har jag t.ex. tvättat, städat och handlat utan att distraheras av vad som eventuellt händer på Facebook (inte mycket) eller om jag har fått något nytt mejl (så många mejl får jag ju inte att jag behöver kolla mejlen sjuttioelva gånger om dagen). Helt klart bra för hemmafruarbetsmoralen. :-)

Inga kommentarer: