2008-11-23

Snabbvisit till Tyskland

I torsdags eftermiddag följde jag med familjen B till Stein Säckingen. Stein Säckingen ligger ungerfär halvvägs till Basel härifrån och precis vid Rhen, d.v.s i princip på gränsen till Tyskland. Vi promenerade ner till floden och gick sedan över en gammal träbro och vips så var vi i Tyskland. Tyvärr hann vi inte stanna där mer än tio minuter, men det var en trevlig liten utflykt i alla fall.

I fredags åkte F och jag till Ikea på förmiddagen för att inhandla glögg till advent. Tyvärr var Blossaglöggen slut (!) så vi fick köpa en annan sort. Förhoppningsvis lika god... På eftermiddagen bakade jag en marmorerad kaka med saffran från Sju sorters kakor och den var faktiskt riktigt god! P kom över för att smaka på den och spela lite spel. Kvällen spenderade M och jag på tu man hand med grönsaker och dip och ett avsnitt av den förträffliga svt-serien 123 saker (varje svensk bör veta) innan vi gick över på Lost på DVD...

Igår spenderade jag dagen i Aarau på Klubshule Migros för att skriva tyskaprov, nivå B2. Jag bör ha klarat provet utan problem, frågan är bara vilket betyg jag får. :-) Efteråt var vi hambjudna på middag och spel hos P&K. Där bjöds det på Wii (som vi allvarligt funderar på att införskaffa någon gång i framtiden, helst när vi har återvänt till Sverige och har en teve igen), indisk kycklingcurry, Notre Dame och Puerto Rico. En trevlig kväll som avslutning på en lång dag med andra ord.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ni måste skaffa det. Jag har hört att det är hur kuuuul som helst ;P