2008-10-31

Äntligen helg!

Så går ännu en "hård" hemmafruvecka mot sitt slut och helgen anländer. Det har varit en ganska fullspäckad vecka. I tisdags var det en riktig hemmafrudag med tvätt, städning och bakning. Jag bakade mjukkakor på paltspadet och de blev faktiskt jättegott!

I onsdags var det coffee morning med kakfika. En av de äldre damerna har fyllt jämt och firades med massor av godsaker. Jag drog mitt strå till stacken och tog med mig Chocolate chip cookies och kladdkaka.



Igår vaknade vi till en vit värld. Sent på onsdagskvällen började det snöa här i Brugg. Det blir verkligen ett helt annat ljus när marken och träden är snötäckta. Härligt. Dock är det ju ganska varmt så den mesta snön slaskade bort under dagen. Men ännu finns det snö kvar här och där. Imorgon ska det dock bli soligt och varmt så då försvinner nog även den.

Hur som helst spenderade jag i princip hela dagen tillsammans med A och hennes barn, E och F, precis som i söndags eftermiddag. Mycket trevligt och avslappnat. På kvällen hade vi storbak med hemgruppen. Jag bidrog med en bulldeg som var mycket uppskattad...

Idag har jag varit ute på promenad och sedan småpysslat lite här hemma. Det har varit skönt att vara hemma hela dagen som omväxling, men ikväll ska jag iväg på orkesterrep. Nästa helg är det konserthelg...

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Ulrika, du verkar ha haft en trevlig vecka. Perfekt att du lade ut kakreceptet, det kommer att testas! Angående söndag så verkar fika efter konserten som en bra plan. Vi hörs!

Frida