2008-10-27

Äntligen tvåsamhet igen

Efter en vecka i Sverige är nu M tillbaka här hemma i Schweiz. Eftersom han kom hem sent sent igårkväll har vi knappt hunnit pratas vid, men det är skönt att veta att han snart kommer hem från jobbet. :-)

Min sista dag som gräsänka för den här gången spenderade jag med att gå på gudstjänst och sedan blev jag hembjuden till familjen B. De har två barn, en flicka på drygt ett år och en pojke, F, som är sju veckor gammal. Nästan hela eftermiddagen fick jag "ta hand om" F. När vi hade ätit sov hela familjen middag ett litet tag och då fick jag ha F för mig själv. Han sov i och för sig också, men det var en skön stund när jag satt med honom i soffan och mös. Sedan åkte vi till PSI för att kolla runt lite där. Det har nämligen varit öppet hus där i helgen. Då fick jag bära F i sjal hela tiden. Det var varmt och skönt och F sov gott ända tills vi var tillbaka hemma igen. Det var en mycket mysig eftermiddag.

Idag har jag inte gjort något speciellt förrän nu när jag lagade middagen som vi ska äta om några minuter. Jag har nämligen för första gången sedan jag hade hemkunskap på högstadiet kokat palt! Det blir spännande att se om den går att äta...

Inga kommentarer: