2008-10-16

Regn

Den senaste veckan har det varit kanonväder här. Visserligen dimma på förmiddagarna, men sedan sol och drygt 20 grader varmt efter lunch. Härligt! Idag är det dock regn som gäller. Och förmodligen ska det regna hela dagen. Det gör egentligen inte så mycket, men eftersom A&T kom hit igår skulle det ju vara roligt med sol även idag. Prognosen inför helgen lovar dock gott. Regnet ska dra bort och ersättas med sol! Härligt!

Den här veckan har det annars inte hänt så mycket spännande. Igår var det coffee morning igen och det var som vanligt trevligt. Efteråt följde jag med K hem och vi åt lunch och pratade om ditt och datt halva eftermiddagen. Det är roligt att kunna umgås så enkelt över generationerna. Sedan åkte jag hem en sväng och packade om väskan: igår började jag tyskakurs igen. Vi är en liten grupp nu, tre till fyra personer, och vi kommer bara att träffas en gång i veckan. Men en gång i veckan är bättre än ingenting. Det blir kul. Efter lektionen gick vi till Trafo och åt kvällsmat innan jag åkte till flygplatsen för att möta A&T.

Inte förrän kvart i tolv var vi hemma här igen. Vi fikade lite och sedan var det hög tid att sova. Efter en sovmorgon för alla utom M som måste jobba är det nu dags att komma på vad vi ska hitta på idag. I regnet...

1 kommentar:

Anonym sa...

Har Eileen gift sig??!! Det var värst! Det hade jag inte trott om henne =o)Vart bor hon nu?

Vore kul om du hörde av dig. Jag har oxå flyttat men har fortfarande kvar samma mobilnummer och hem nummer, om du nu har mitt 019 nummer. Tänkte ta semester mellan jul och nyår så jag är nog hemma hela tiden =o)

Ha det bra!!