2008-10-23

Måndag, tisdag, onsdag

Jag har fått lite klagomål på att jag har bloggat för lite på sista tiden. Jag har några olika ursäkter för det. Dels har vi haft besök och då har jag helt enkelt inte haft tid att blogga - ja, knappt ens läsa mina mejl! Dels är vårt liv mellan besöken inte alltid så spännande att det känns som att jag har något att skriva om. Vem vill t.ex. veta att jag idag har tvättat, städat, gjort min tyskaläxa och övat cello? Nej, jag tänkte väl det. :-)

Hur som helst kan jag ju berätta vad jag har haft för mig de senaste dagarna. I måndags kväll var det dags för månadens event med PSI-fruarna. Den här gången handlade det om franska ostar. A, som är fransyska, hade åkt till Frankrike för att köpa på sig några goda och precis lagom mogna ostar till oss, närmare bestämt tio olika sorter. Hon hade talat om precis vilken dag och när på dagen de skulle ätas för försäljaren som sedan hade gett henne de ostar som skulle vara precis lagom mogna för måndagskvällen. Mycket gott var det (tyvärr kommer jag inte ihåg vad alla ostarna heter, men några kan jag förhoppningsvis känna igen om jag stöter på dem igen).

I tisdags åkte jag hemifrån vid niotiden på morgonen och kom hem vid niotiden på kvällen. Jag och F åkte nämligen till Lötschental i Wallis för att vandra. Det börjar dra ihop sig till säsongsslut för vandring uppe i bergen nu så det gäller att passa på! De flesta linbanorna och bergstågen slutar gå för sommarsäsongen till helgen. Sedan dröjer det en månad ungefär tills de öppnar igen, men då för skidåkare!

I alla fall så gav vi oss av och hade en riktigt härlig och vacker höstdag i Alperna. I Lötschental växer det mycket lärkträd och just nu skiftar de från ljust grönt till gult till orange och det är otroligt vackert! Vandringsleden, Lötschentaler Höhenweg, var inte svårvandrad så det blev en mycket trevlig dag. Vi började i Lauchernalp och gick till Fafleralp och det tog ca tre timmar inklusive en liten avstickare på en bergsvandringsled. Fler bilder från vandringen finns här.

Igår åt jag frukost på IKEA med K. Planen var att jag skulle köpa julmust, men det blev ingenting med det den här gången. Förra året kunde man köpa ett flak must till ett bra pris, men i år har de inget sådant erbjudande, i alla fall inte ännu, så jag avvaktar lite. Det är ju trots allt en dryg månad kvar till december. Igårkväll hade jag tyskalektion igen och efteråt gick vi ut och åt på en restaurang/bar som heter Lemon. Jag åt en mycket god hamburgare och kom hem mätt och nöjd ett tag senare. Det kan nog hända att M och jag får förlägga vår nästa datemiddag dit... :-)

Inga kommentarer: