2008-10-25

Marknad och musik

Idag har jag och P varit på höstmarknad i Bremgarten. Bremgarten är en mycket vacker liten stad som mer eller mindre är omsluten av floden Reuss hur det hänger ihop förstår man om man tittar på en karta). I början av december hoppas jag kunna åka dit igen för att gå på Schweiz största julmarknad som går av stapeln där då. I dag bjöds det dock inte på en julmarknad utan en ordentlig vanlig marknad samt en historisk hantverksmarknad. P och jag strosade omkring bland marknadsstånden, åt varsin våffla och lyssnade på lite körsång i renässansanda. Mysigt.

Innan vi åkte hem träffade vi J som jag har läst tyska med tidigare. Vi har inte träffats på nästan sju månader så det var roligt att hinna ta en fika med henne när vi ändå var i krokarna (hon bor i Bremgarten).

Ikväll har jag varit och lyssnat på filmmusik. Det var Siggenthaler Jugendorchester som bjö
d på konsert. Det påminde mig om hur det var att spela med NUS och jag njöt för fullt när de spelade musik från ett par James Bondfilmer, Harry Potter, Sagan om ringen och mycket mer. Roligt.

Inga kommentarer: