2009-04-27

Ömma fingertoppar

Fredag kväll, hela lördagen och några timmar i söndags hade vi orkesterrep. Det känns som att vi börjar göra musik nu och det är roligt. Det känns också i mina fingrar och i ryggen... I dag tar jag paus men sedan får jag försöka öva lite mer på de svåra ställena. På söndag har vi första konserten.

I lördagskväll var jag på konsert med Siggenthaler Jugendorchester. I höstas spelade de filmmusik och eftersom det var en mycket bra konsert tänkte jag att det kunde vara roligt att höra dem igen så jag drog med mig ett par vänner till den katolska kyrkan i Kirchdorf där konserten var. De spelade två verk, Peter och vargen och så ett helt nykomponerat verk som heter Rollibock. I det senare (som var det stycke som konserten inleddes med) fick vi i pupliken vara med och "spela" också genom att knäppa med naglarna, stampa i golvet, klappa på benen och ropa Hög (uttalas höck) enligt instruktioner från en andra dirigent som dirigerade oss. Annorlunda och roligt. :-)

Igår, efter sista repet, hade vi besök av L&W. Vi invigde grillsäsongen på balkongen och spelade en omgång Ticket to Ride som M vann... Hur som helst en trevlig eftermiddag och kväll.

Idag har jag varit på termalbad, ätit röstilunch och vandrat runt bland tusentals växter och bonsaiträd tillsammans med F och U och nu ska jag plocka undan lite här innan det är dags att fixa middagen. En skön dag efter allt övande i helgen med andra ord.

Inga kommentarer: