2009-04-23

Gå på stan, baka och cykla

Igår träffade jag L. Hon kom hit och sedan gick vi in till Brugg för att äta lunch och kolla i ett par affärer. Sedan gick vi hem och spelade Ticket to Ride tills det var dags för L att åka hem. En trevlig dag med avslappnat sällskap.

Idag har jag bakat, uträttat ett par ärenden på stan och så till slut tagit mig ut på en cykeltur. Häggen blommar sedan ungefär en vecka så det är härliga dofter ute nu och fortfarande en del pollen i luften. Det märkte jag när jag kom hem igen och började nysa...

Den första vårvärmechocken har lagt sig och temperaturen har sjunkit från dryga 20 grader till 15-16. Men det är ju bara april så det är helt okej tycker jag. Vi ligger ju hur som helst en till två månader före Sverige. Alperna är förstås fortfarande snöklädda, men jag gissar att det börjar bli svårt att åka skidor där nu.

Imorgon är det fredag och jag har inget speciellt inplanerat. I helgen har vi orkesterhelg så det kommer att bli mycket cellospelande. Kanske borde jag passa på att öva lite imorgon...

Inga kommentarer: