2009-04-20

Fyra snabba dagar

Så var det måndag igen. Vad har då hänt sedan senast?

Fredag: Inget nytt att rapportera. Orkersterrepet på kvällen gick ganska bra, annars en händelselös dag.

Lördag: Jag gjorde Brugg tillsammans med A och F. Dvs sopplunch, en sväng på H&M, en titt i Vanilla&Zimt, en fika på Fridolin och en sväng in på Tchibo och Migros. Brugg är ju inte någon stor stad. Efter vår lilla shoppingrunda (alla tre köpte vi något) följde F med hem på indisk kycklinggryta. En mycket trevlig dag. Stackars M fick jobba, men kom i alla fall hem i vettig tid - lagom till middagen.

Söndag: M avslutade stråltiden med ett kort arbetspass tidigt på morgonen. Efter frukost gick jag i kyrkan och sedan åt vi pannkakor. Vanligtvis blir det smörgås till söndagslunchen, men igår var jag sugen på något annat Därefter åkte vi ut på en cykeltur runt Klingnauer Stausee och sedan slappade vi resten av kvällen. Det var en mycket skön dag.

Måndag: Idag har jag hälsat på F i Baden och vi tog ännu en shoppingrunda som den här gången resulterade i varsin klänning... Lunch på Manor och sedan hade jag en läkartid i Brugg att cykla till.

Jag har haft ont i ryggen i en dryg månad och idag röntgades jag. Diagnos: mitt vänsterben är 11mm kortare än mitt högerben. Botemedel: iläggssula till mina vänsterskor och ryggövningar på eget bevåg. Hoppas att det blir bättre snart. Så fort vi har landat i Lund blir det träningskort! Jag frågade nämligen läkaren varför jag inte har märkt av det tidigare (för mitt ben har väl troligtvis inte blivit kortare över en natt) och han svarade att jag kanske rörde mig mer tidigare. Så det ska det förhoppningsvis bli ändring på. Men jag väntar tills imorgon med att ta tag i det...

Inga kommentarer: