2009-04-16

En vanlig torsdag

Idag har det varit en vanlig torsdag för mig. Vad är då en vanlig torsdag? Jo, vanligtvis besöker jag A och hennes barn och spenderar mer eller mindre hela dagen där och sedan veckohandlar jag på vägen hem. Så även idag. :-)

Igår var det coffee morning och där träffade jag en "ny" tjej, L. Hon kommer från USA och har bott här i drygt en månad. Som så många andra bor hon och hennes man till att börja med i Würenlingen, i samma hus som vi bodde i under våra första fyra månader här i Schweiz. Hur som helst skulle jag till Waldshut i Tyskland för att hämta mina beställda skor och jag frågade om hon ville följa med dit på en liten shoppingtur och lunch. Det vill hon gärna, så vi spenderade en trevlig eftermiddag i Tyskland.

Eftersom vi snart ska återvända till Sverige är det inte min första prioritet att lära känna nya människor här i Schweiz, men jag vet ju hur ensamt det var här i början, speciellt när man bor i Würenlingen, och eftersom jag faktiskt har ganska mycket fritid skadar det ju inte att hjälpa någon annan att komma tillrätta här.

Apropå vår flytt så fick vi besked om lägenhet igår. Vi har fått den lägenheten som vi helst av allt ville ha! Skönt att bitarna börjar falla på plats nu. Nu är det dags att hitta en flyttfirma för våra pinaler och sedan är det "bara" att åka hem. Som om det skulle vara enkelt att lämna Schweiz. Nej, skulle inte tro det. Vi måste avanmäla oss från Gemeindet, se till att vårt sjukförsäkringsbolag förstår att vi lämnar landet för gott (i alla fall för den här gången), få våra möbler sålda och säkert en massa andra småsaker som vi inte har en aning om just nu. Men det ska nog gå bra - dessutom är det ju 2½ månad kvar...

Inga kommentarer: