2008-06-04

Regn och rusk

Nu har regnet börjat. Och det ska regna i en vecka... Så passar det bra att visa några bilder från kopparstaden Falun, där solen sken för fullt under mitt besök där förra veckan. Den första bilden är tagen vid ån, den andra vid Varpan, den tredje vid någon av de andra Östanforsånsjöarna (?) och den sista bilden är tagen kl. fem på morgonen på väg till tåget. Så högt står minsann inte solen här den tiden på dygnet...


I tidigare inlägg (här och här) har jag skrivit om ramslöken. När jag var i Falun blev jag chipssugen och mamma som ändå skulle ut en sväng köpte hem en påse chips och en dipsås till mig. Gissa om jag blev förvånad när jag såg att hon hade köpt dipsås med smak av ramslök! Där ser man, det är inte helt obekant i Sverige heller.

I övrigt kan jag berätta att jag har lite träningsvärk efter att ha spelat Wii med C igår...

Inga kommentarer: