2008-06-04

Ordlös onsdag - adjö nappar

Fler onsdagsbilder hittar ni hos Nejma i Marocko.

11 kommentarer:

Ninni sa...

Hänger de för högt för att nås av nappägaren eller....
Härlig bild!

Ulrika sa...

Bilden är tagen i Falun där det finns ett träd fullkomligt översållat av avlagda nappar. Min gissning är att barnen får gå dit och hänga upp sina nappar när det är dags att sluta med dem. En del är märkta med dagisnamn och en del är fastknutna med vackra snören. Ett vackert avsked till en "livskamrat".

Anonym sa...

Hihi, jag sådana där nappträd har jag sett på alla möjliga ställen. Kul! Min yngste la sina nappar i Halloween-pumpan. Där lägger man också önskelistan till tomten! (ja, jag vet vi är lite konstiga i vår familj!). Såg att du bor i mitt absoluta favoritland! Försöker åka dit varje semester....

Åsa sa...

Det ska börjas i tid för alla dessa avskedscermonier vi har för oss genom hela livet.

Ingen dum idé.Jag önskar det fanns ett "gördigavmedpappaträd", ett "gördigavmedpojkvänträd", ett "gördigavmedallaextrakiloträd" osv. Var kan jag hänga upp alla laster i sidenband tro?

Anonym sa...

Härligt med ett nappträd! Har du sett på Skansen, där har de gjort lååååånga girlanger på barnens zoo av nappar...superhäftigt!

Pumita sa...

Haha, nappträd har jag aldrig hört talas om!

Åsas idé här ovan var superbra! Har en del jag skulle vilja bli av med. ;)

Fritt ur hjärtat sa...

Gulligt! Det finns ett på Skansen också har jag hört.

Cattis sa...

snygg bild på en milstolpe :-)

Sara sa...

Vad söt bild och rolig historia bakom!

Kent Filppu sa...

Snygg och givande bild, men vad gör man när det inte finns nåt sånt i närheten. En pumpa måste jag säga låter långsökt. Ge till fåglarna kanske så kan man hänga upp bara en

Gullvi Fredriksson-Sten sa...

ja det var en härlig bild..

Gullvi