2008-06-25

Coffee Morning

Det blev inget bullbak igår... :-)

Idag var jag på min första Coffee Morning med PSI-fruarna på evigheter. Eftersom jag har lov från tyskan just nu kan jag gå och träffa andra PSI-fruar varannan onsdagsmorgon. Det var, som vanligt, trevligt. Efteråt åkte jag så klart inte direkt hem utan till poolen som ändå, väldigt lägligt, var på vägen hem... Sex timmar, en lunch och en kopp te senare är jag så hemma igen och jag har precis vattnat på balkongen. Det behövdes.

M och jag titta på Sommartorpet. Det är inte alls samma program som det Ernst hade, men helt okej i alla fall. Igår, när jag tillbringade tre timmar vid strykbrädet (jag stryker inte ofta och då blir det lätt en hel del att platta till) lyssnade jag på radio. En massa intressanta P1-program blev det innan jag avslutade med direktsänt P3. Jag lärde mig mer om bakterier och hygien, om skönhetsidealden i Brasilien, huruvida det är farligt eller inte att avlägsna kroppsbehåring och jag lyssnade på argument för och emot teorin om växthuseffekten. Bland annat. Det är verkligen super att både svt och sr har sådan bra hemsidor med möjlighet att se eller lyssna på olika program. Jag vet att jag har skrivit om det tidigare, men det är så bra att jag inte kan låta bli att upprepa mig!

Imorgon ska det kanske bli molnigt och regna, så kanske kanske blir det bullbak då...

1 kommentar:

Anonym sa...

Bra syster. Flaggan högt för svt och sr och den kvalité de står för. Det är underbarto att vi har dem! Kram / Karin