2008-06-07

Fortfarande inget badväder

Sommaren verkar ha kommit till stora delar av Sverige men över Centraleuropa är molntäcket tjockt. Vi har haft mulet och regn de senaste dagarna men med lite tur kommer solen att skina en del imorgon i alla fall. I så fall planerar vi att cykla till poolen och lata oss där på eftermiddagen. Men vi får se.

I onsdags kväll var jag hembjuden till Z i min tyskagrupp på middag. Det var en trevlig kväll med god mat och för en gångs skull blev det inte jättesent utan jag var hemma före midnatt. Skönt. Jag är ju inte någon nattmänniska utan mår bäst när jag får sova ordentligt.

I torsdags cyklade jag upp till Habsburg för att förbereda torsdagkvällens tema i hemgruppen tillsammans med C. Det var varmt att ta sig upp på berget men jag slapp i alla fall regn.

Igår cyklade jag till Baden och min sista tyskalektion (i alla fall tills vidare, vi får se hur det bli i augusti). På pakethållaren hade jag en påse full med fika: zuccinikaka med pistagenötter, chocolate chip cookies och solrossnittar. Detta kalasade vi på under rasten. Efter lunch kom K och P över hit och vi spelade Ticket to Ride och fikade på resterna från förmiddagen. Trevligt. På kvällen tog jag och M en promenad in till stan innan vi lagade grekiskinspirerad middag
(greksallad och grillade lammfärsbiffar) hemma. Efter middagen åt vi jordgubbar med vaniljglass och tittade på en brittisk deckare på DVD.

Nu är det lördag eftermiddag och för ett tag sedan kom vi hem från Aarau där vi shoppade lite. Varsitt par sommarbyxor blev det och vår första Mc Donaldslunch här i Schweiz. :-)

I övrigt kan jag berätta att tomat- och solrosplantorna vi har på balkongen har växt till sig ordentligt nu och snart kommer tomaterna att börja blomma. Lite sent kanske, men jag tror att säsongen är tillräckligt lång här för att vi ska kunna äta egenodlade tomater till slut i alla fall.

Inga kommentarer: