2008-06-02

Fel plats

Just nu verkar jag befinna mig på fel plats. Jag vill ha sol och bad, men här är vädret inte så inbjudande. Det verkar det däremot vara i Sverige. Suck. Mitt poolkort har jag bara använt en gång (men det var i mitten av maj så jag badade förmodligen långt före de flesta svenskarna) men idag trotsade A och jag regnvarningarna och besökte badet i Nussbaumen. Det var riktigt skönt för det mesta även om solen fick kämpa sig igenom diset och det ibland var helt igenmulet. Men vad gör man inte för att låtsas att sommaren som borde vara här nu faktiskt är här?

I helgen var det alltså konserthelg och det har gått bra. Men det var skönt att ta slutackordet igårkväll och veta att det äntligen är över för den här gången. Det har verkligen varit en intensiv helg med genrep och två konserter. Nästa repetition är i slutet av juni så det är lite tid för återhämtning nu. :-)

I övrigt har det inte hänt så mycket här. Jag lånade med mig en hög DVD-filmer av mamma som vi nu avverkar i rask takt. Kanske blir det ett mord i Midsomer ikväll, vi får se. :-)

Imorgon ska jag träffa C, en australiensk tjej som är relativt ny här. Jag hoppas på badväder (håll tummarna) så att vi kan cykla till poolen, men vi får se. Annars får vi hitta på något annat. Hur som helst blir det alldeles säkert trevligt.

Inga kommentarer: