2008-06-23

Sommarhemmafruliv

I tyskan skriver man ihop allt så jag tänker inte vara sämre (se rubriken)!

Vad ska jag skriva idag? Solen skiner, det är drygt 30 grader varmt och jag har spenderat eftermiddagen vid poolen. 1000m bröstsim och därtill några extra dopp, sol och slappning för hela slanten. Men i förmiddags var jag "duktig" och handlade och städade lägenheten.

Vädret ser ut att hålla i sig till helgen så det lär bli fler cykelturer till badet. Men jag hoppas nästan på regn en dag i alla fall så att jag kan stanna inne och baka bullar. :-) Som det är nu vill jag helst inte använda ugnen...

Vår balkong har blivit en bastu, med över 40 graders värme när det är som värst. Som ett växthus! Tomatplantorna trivs i alla fall bra så länge de får vatten ett par gånger om dagen.

Mörka nätter eller inte, jag tror bestämt att det är sommar nu i alla fall.

Inga kommentarer: