2008-02-14

Fullspäckade dagar

Här rullar livet på i rasande fart - i alla fall de senaste dagarna. Jag har knappt varit hemma. Det har däremot M varit eftersom han är superförkyld för tillfället.

Så vad har jag då gjort? Igår, efter tyskan, åkte jag och J till IKEA. Jag köpte lite småsaker och lite ramar och bilder för att äntligen få upp lite saker på våra vita väggar. Som vanligt blev det en massa pengar trots att jag inte köpte något dyrt. Många bäckar små.

Idag började jag dagen med att baka Chocolate Chip Cookies (receptet finns här) och göra iordning de sista semlorna. Kl. 9.00 fick jag nämligen besök av J (dock inte samma J som jag var på IKEA med). Vi fikade och gick sedan på promenad. Dimman var tät och det var kallare än det har varit på länge (ett par minusgrader). Sedan fick jag följa med hem till henne och se hur hon bor innan jag stressade hem för att byta om och cykla till Würenlingen. Jag var nämligen bjuden på lunch hos N och vi var ett gäng "PSI-fruar" som åt lunch, fikade och snackade en massa hela eftermiddagen.

Efter en vända på Coop cyklade jag hem till min sjuka man (och de tre återstående kakorna) och nu ska vi "fira" alla hjärtans dag med att äta godis och titta på Gray's Anatomy. Vi har faktiskt varit duktiga med säsong tre av Gray's och bara sett sex avsnitt ännu. Vi vill suga på den karamellen så länge som möjligt och ser bara ett avsnitt i veckan. Men idag gör vi ett undantag eftersom det är alla hjärtans dag. :-)

Ja, det var nog allt för den här gången...

2 kommentarer:

Unknown sa...

Hej!
Vi är en familj från Uppsala som också planerar att flytta till Schweiz till hösten. Hur löste ni det med flyttfirma, vad kostade det??
Tacksam för tips!
Anna

Ulrika sa...

Vi löste det med att inte flytta med våran lägenhet. Det skulle bli för dyrt. För att flytta 15 kartonger, två cyklar och min cello betalade vi 6000kr. Att flytta med möblerna (bara IKEA-möbler) hade kostat mer än vad möblerna kostade att köpa nya!

Funder på vad ni vill ha med er och ring sedan till några olika flyttfirmor - det är inte alla som kör til Schweiz - och fråga. Vi anlitade Västerås Expressbyrå som tydligen ofta flyttar mellan Sverige och Schweiz och vi var mycket nöjda med servicen.

Hur man gör med möbler och så beror ju på hur länge man ska stanna här och om företaget man jobbar vid betalar flytten. Att tänka på är också att det är dyrt att göra sig av med möbler här när man flyttar tillbaka - om man inte lyckas sälja och ge bort dem...

http://ulrikabjorck.blogspot.com/2007/04/flyttfirmor.html